Financiële administratie

Ons doel is om u te ontzorgen van uw complete administratie. Of u nu een groot of klein bedrijf heeft van eenmanszaak tot BV, R&R Administratie Service staat graag voor u klaar.

 

Financiële administratie is een breed begrip. Hieronder zullen wij proberen kort en bondig toe te lichten wat wij hieronder verstaan.

 

Veelal na afloop van ieder kwartaal dient er btw aangifte gedaan te worden. U levert hiervoor bij ons alle inkoop-, verkoop-, bank- en kasstukken aan. Vervolgens zal een van onze medewerkers hiermee aan de slag gaan. Zij zullen uw administratie uitzoeken, sorteren en opbergen waarna het gecodeerd word om vervolgens digitaal te verwerken. Wanneer dit gedaan is volgt er een controle om daarna de btw aangifte te verzorgen. Zoals vanzelfsprekend ontvangt u van ons de uitkomst van deze btw aangifte. Dit dient in geval van een kwartaalaangifte in januari, april, juli en oktober te gebeuren (indien u maandelijks aangifte dient te doen gebeurt dit iedere opvolgende maand).

 

Voor de afsluiting van het boekjaar stellen wij de jaarrekening op welke onder andere een balans en een winst- en verliesrekening bevat. Wanneer deze opgemaakt is verzorgen wij uw aangifte inkomstenbelasting. Uiteraard nemen wij de jaarrekening inclusief aangifte inkomstenbelasting met u door om u wegwijs te maken in de vaktermen en vele cijfers.

 

Wanneer uw bedrijf een besloten vennootschap (BV) als rechtsvorm heeft komen er ook nog andere aspecten om de hoek kijken. Bij een BV bent u in dienst van uw eigen bedrijf en krijgt u te maken met een salarisadministratie. Over eventueel behaalde winst dient er uiteindelijk vennootschapsbelasting (VPB) betaald te worden. Dit is een speciale aangifte welke wij uiteraard voor u kunnen verzorgen. Daarnaast heeft een BV een publicatieplicht. Dit wil zeggen dat er een beknopte versie van de jaarcijfers opgemaakt dienen te worden en moet worden gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel (KvK). Ook hiermee kunnen wij u ontzorgen.